Sprzedaż internetowa – czym zachęcić niezdecydowanego klienta?

Sprzedaż internetowa rośnie w siłę. Konkurencja jest coraz większa, dlatego sprzedawcy prześcigają się w pomysłach, by zyskać nowych klientów, ale i zachęcić tych niezdecydowanych. Co zaoferować potencjalnemu odbiorcy, który nie może się zdecydować? Jak sprawić, że to właśnie nasza oferta przyciągnie uwagę, a pierwszy zakup nie będzie ostatnim?

Promocje, rabaty, wyprzedaże

Na słowo promocja często pędzimy do sklepu. Nie tylko stacjonarnego, ale i tego wirtualnego. Rabaty i wyprzedaże kuszą nas, bo można sporo zaoszczędzić, zyskując na pełnowartościowym produkcie. Właściciele sklepów internetowych mają tu spore pole do popisu. Muszą bowiem zrekompensować wydatek związany z dostawą oraz czas oczekiwania na paczkę.

Do wykorzystania są wszelkiego rodzaju upusty. Można zapoczątkować sezonową wyprzedaż, aby uporać się z pozostałym asortymentem. Dobrym pomysłem jest realizacja wysyłki za darmo przy zakupach za określoną kwotę. I wreszcie dodatkowe rabaty, np. za zapis do newslettera bądź wybór określonych produktów. Takie drobiazgi działają na klientów, którzy szybciej przywiązują się do danej marki i są w stanie zapłacić nawet więcej niż u konkurencji, wiedząc, że czekają ich długoterminowe korzyści, a nie jednorazowa przecena.

Opakowanie, które przyciąga wzrok

Nie bez znaczenia pozostaje opakowanie. Klienci oczekują, że zawartość paczki dotrze cała i nienaruszona. Z niesmakiem patrzą na szare, zabrudzone i pogniecione pudełka. Niechętnie decydują się na ponowny zakup w sklepach internetowych, w których dbałość o pakunek nie jest priorytetem.

I tutaj można zawalczyć o klienta gwarantując mu nie tylko nienaruszoną zawartość, ale i opakowanie, które wyróżnia się na tle innych. Do wyboru są np. taśmy z możliwością wykonania na nich nadruku, które oferuje E-hurtownia-opakowan.pl. Taśma pakowa ma za zadanie zabezpieczać karton przed otwarciem, ale na jej powierzchni może się znaleźć firmowe logo, dane teleadresowe, ciekawy cytat czy grafika. Cokolwiek, co sprzedawca uzna za przyciągające uwagę. W ten sam sposób udaje się dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców, ponosząc tak naprawdę niewielkie koszty.

Inwestycją w przyszłego klienta będzie kolorowe, wzorzyste lub graficznie ozdobione opakowanie. Choć to wciąż zawartość pozostaje najważniejsza, sposób pakowania nie umyka oczom odbiorców. Podświadomie są oni chętniejsi do współpracy, gdy mają poczucie, że paczka została pieczołowicie przygotowana z myślą o nich.

Gadżety i personalizacja

Kochamy gadżety, a jeszcze bardziej te, które są spersonalizowane. Uwielbiamy gratisy. Choćby to był kolejny długopis, ołówek czy notatnik, nie mamy nic naprzeciw. Jeśli dodatkowo pojawiają się na nich ciekawe napisy lub nasze imię, coś, co sugeruje, że gadżet kierowany jest tylko do nas, czujemy się docenieni.

W dobie, gdy nie tylko z wygody, ale i przymusu przenieśliśmy część swojego życia do sieci, sprzedaż internetowa nabrała na znaczeniu. Uwzględnienie w niej potrzeb i oczekiwań najbardziej wymagających klientów, to klucz do sukcesu.

Redakcja IwK

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *