Aby odpowiedzieć na pytanie zawarte w tytule, warto w pierwszej kolejności zastanowić się, czym w ogóle jest SEO. Rozwinięcie tego skrótu to Search Engine Optimization. Wszelkie działania SEO mają na celu stworzenie tak atrakcyjnej treści, która znajdzie się w internecie, aby ta pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu konkretnego hasła. Oczywiście cały proces jest dużo bardziej skomplikowany, jednak w skrócie można wytłumaczyć to właśnie w ten sposób. W tym krótkim artykule postaramy się w pigułce przekazać Ci wszystkie niezbędne wiadomości na temat SEO, osób zajmujących się optymalizacją oraz agencjach SEO.
Czym jest SEO i w jakim celu się je stosuje?
Z pewnością niejednokrotnie szukałeś w internecie interesującego Cię miejsca czy produktu. Każdy z nas wie, jak korzystać w wyszukiwarki. Najczęściej wystarczy wpisać kilka słów – frazę lub pytanie – najbardziej związanych z tematem, który nas interesuje. W wynikach wyszukiwania od razu pojawiają się odpowiedzi na nasze zapytanie – odpowiednie fora, sklepy czy artykuły lub wiadomości. Czy zastanawiałeś się kiedyś, skąd wyszukiwarka „wie” co masz na myśli? To bardzo często w dużej mierze zasługa właśnie optymalizacji treści pod wyniki wyszukiwania. Strony, które wyświetlają się na samej górze strony to najczęściej te, które wyszukiwarka uznaje za najlepszą odpowiedź na nasze pytanie. Oczywiście poza stronami z dopiskiem „reklama”, które pojawiają się jeszcze wyżej. Jak zatem napisać treść na stronę internetową, aby wyszukiwarka pokazywała ją jak najwyżej w wynikach wyszukiwania? Kluczowa jest tutaj oczywiście odpowiednio napisana treść. Chodzi tutaj przede wszystkim o odpowiednio dobrane słowa, jednak na tym nie kończy się optymalizacja strony – jednak dobra treść merytoryczna to znaczna część sukcesu.
W jakim celu stosuje się SEO?
No dobrze, wiemy już mniej-więcej, czym jest SEO i na czym opiera się jego działanie. Jednak w jakim celu się je stosuje? Oczywiście po to, aby zwiększyć wejścia na swoją stronę internetową. Przykładowo – im więcej osób wejdzie na stronę sklepu po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „brązowa skórzana torebka damska” – tym większe szanse na spotęgowanie ilości sprzedaży w tym sklepie. Ot – najprościej wytłumaczony sens stosowania SEO.
Jak wybrać dobrą agencję SEO?
Jeśli sam prowadzisz stronę internetową, być może nie do końca wiesz, jak zwiększyć jej popularność. właśnie dowiedziałeś się o SEO, jednak nie masz czasu zgłębiać wiedzy na ten temat? Nie martw się – odpowiednie osoby profesjonalnie zajmą się optymalizacją Twojej strony internetowej. Są to copywriterzy działający na własny rachunek lub całe firmy – agencje SEO. Jak zatem wybrać dobrą agencję SEO? Przede wszystkim nie podejmuj decyzji pochopnie. Porównaj kilka ofert, przeprowadź kilka rozmów, porównaj ceny i opinie. Jeśli Twój budżet jest ograniczony – z pewnością dogadasz się z początkującym SEO – copywriterem. Jeśli jesteś gotów przeznaczyć na optymalizację więcej pieniędzy – kontaktuj się z agencjami SEO.