Strona główna
Praca
Tutaj jesteś

Marketing dla biur tłumaczeń – jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Praca Data publikacji - 6 sierpnia 2021 Autor - Redakcja IwK
Marketing dla biur tłumaczeń

Biura tłumaczeń stają przed sporym wyzwaniem ze względu na dużą konkurencję. W tym artykule dowiesz się jak wykorzystać dostępne narzędzia, aby zwiększyć szanse na liczne zlecenia w przyszłości.

W dzisiejszych czasach mamy dostęp do różnych form promocji firmy. Dzięki temu powstają nowe możliwości przyciągnięcia potencjalnych klientów. Nie czekaj i rozpocznij działania marketingowe już dziś.

Biura tłumaczeń stają przed sporym wyzwaniem ze względu na dużą konkurencję. Przemyślana strategia marketingowa pomoże Ci szybciej zdobyć stałych klientów. W tym artykule dowiesz się jak wykorzystać dostępne narzędzia, aby zwiększyć szanse na liczne zlecenia w przyszłości.

działania marketingowe

Jak prowadzić działania marketingowe dla biur tłumaczeń?

Polecamy prowadzenie działań marketingowych na wielu płaszczyznach. Nie ograniczaj się do jednej formy promocji, ale co najmniej kilku, które się uzupełniają. Unikaj intensywnych, irytujących reklam. Migające banery źle się kojarzą i odciągają uwagę od układu strony internetowej. Zamiast tego postaw na profesjonalne, etyczne działania marketingowe, które wpłyną na zwiększenie przychodów firmy oraz jej rozpoznawalność.

Logo firmy

Jeśli chcesz wyróżnić się na tle konkurencji, zadbaj o profesjonalne logo. Postaw na prostą, czytelną grafikę, która łatwo zapada w pamięć. Unikaj zbyt skomplikowanych wzorów i połączeń wielu barw. Wybierz opcję, która nie będzie kojarzyć się z logiem innej firmy.

Artykuły reklamowe

Wiele przedsiębiorstw popełnia błąd i inwestuje wyłącznie w reklamę w internecie. Jednak pomijanie tradycyjnych form promocji to duży błąd. Nie zapominaj o wizytówkach i plakatach. Jeśli budżet na to pozwala, przemyśl wynajem bilbordu. Pamiętaj, aby na materiałach umieszczać wyłącznie kluczowe informacje o działalności firmy.

Umieść swoje logo oraz hasło reklamowe na długopisach, magnesach, kubkach, pendrive’ach i innych artykułach reklamowych. Pamiętaj o odpowiednim doborze czcionki oraz rozdzielczości. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Strona internetowa

Strona internetowa to podstawowa sprawa już na początku działalności. Każdy, kto poszukuje biura tłumaczeń, w pierwszej kolejności szuka ofert w internecie. Firma, która zajmuje się tłumaczeniami, może przyjmować zlecenia z każdego miejsca. Cała komunikacja i realizacja zleceń może odbywać się zdalnie. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zaprezentowanie swojej oferty w internecie.

Upewnij się, że strona jest czytelna, intuicyjna, a jednocześnie estetyczna i miła dla oka. Trzymaj się kolorystyki i szaty graficznej zgodnej z logiem i materiałami reklamowymi. Całość powinna pozostać spójna. W tym celu warto zatrudnić osobę, która zajmuje się tworzeniem stron profesjonalnie. Programista zadba o to, by strona była czytelna zarówno za pośrednictwem komputera, jak i urządzeń mobilnych. Oprócz tego przemyśl współpracę z osobą, która pomoże w wypozycjonowaniu strony w wyszukiwarce.

Na stronie internetowej umieść kompletną informację na temat działalności (informacje o zespole, kwalifikacjach i doświadczeniu pracowników). Nie zapomnij poinformować o współpracach ze znanymi firmami, realizacji dużych zleceń itd. Dzięki temu klient szybciej Ci zaufa i zdecyduje się na współpracę.

Pamiętaj o umieszczeniu na stronie danych kontaktowych (w czytelnym, łatwym do znalezieniu miejscu). Dobrym pomysłem jest również formularz, w którym klient może szybko sam pozostawić swoje pytanie lub prośbę o kontakt.

Strona internetowa

Media społecznościowe

Obecność w media społecznościowych to obowiązkowy punkt dla biura tłumaczeń. Dzięki temu zauważy Cię duże grono potencjalnych klientów. To bardzo skuteczne i tanie narzędzie marketingowe.

Założenie konta na popularnych platformach (np. Facebook, Instagram) jest darmowe. W kolejnym etapie zastanów się, jakie treści zainteresują odbiorcę. Dużą popularnością cieszą się posty o charakterze edukacyjnym i rozrywkowym.

Przemyśl co sprawi, że odbiorca polubi post i zdecyduje się na obserwowanie konta. Treści powinny budować pozytywny wizerunek firmy. Postaraj się zachęcić obserwatorów do udzielania się w komentarzach. Warto pomyśleć o ciekawych ankietach i konkursach. Nie wahaj się wykorzystywać konto do przekazywania informacji o ofercie firmy i atrakcyjnych promocjach. Pamiętaj jednak, że duża ilość reklam może zirytować obserwatorów.

Portale ogłoszeniowe

Pozyskiwanie nowych klientów jest niełatwym zadaniem. Większość osób, która poszukuje biura tłumaczeń, kieruje się poleceniami. Dlatego zadbaj o stałe reklamy i ogłoszenia na różnych portalach. Dzięki temu z czasem zlecenia zaczynają same napływać do biura, a liczba stałych klientów rośnie.

Wiele osób w trakcie poszukiwań biura tłumaczeń zadaje pytania na forach. Warto odwiedzać takie miejsca i informować o ofercie własnego biura. Pamiętaj jednak, że zbyt nachalny marketing jest źle odbierany przez potencjalnych klientów. Dlatego prowadź takie działania z wyczuciem.

W ramach marketingu internetowego przemyśl również następujące działania:

  1. Reklamy Google AdWords
  2. Współpraca z blogerami i influencerami
  3. Email marketing
  4. Programy partnerskie

Jeśli chcesz, żeby działania marketingowe okazały się skuteczne, pamiętaj o dbałości o wysoką jakość pracy biura. Zadbaj o zaplecze, które pomoże Ci zmierzyć z dużą ilością zleceń, wysokimi wymaganiami oraz krótkimi terminami realizacji projektów.

Redakcja IwK

Witaj w naszej redakcji, gdzie troska o rozwój osobisty, karierę zawodową, naukę i stabilność finansową spotyka się z praktycznymi poradami i inspirującymi artykułami.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?