Pomimo mocnych dowodów na to, że utrzymanie obecnych klientów jest znacznie tańsze niż pozyskiwanie nowych, pozostaje to bardzo ważnym elementem rozwoju biznesu samochodowego. Jest to szczególnie prawdziwe w obecnym klimacie gospodarczym, gdzie większość konsumentów ma tendencję do ograniczania swoich zakupów usług samochodowych do absolutnego minimum.
Oprócz głównej kampanii reklamowej, istnieje wiele niedrogich – a nawet niezależnych – możliwości przyciągnięcia nowych klientów i pełnego wykorzystania większych możliwości serwisowych. Pierwszy krok, oczywiście, powinien odwołać się do swoich lojalnych klientów, którzy z kolei będą promować Twój serwis samochodowy poprzez nieocenione narzędzia, takie jak reklama i rekomendacje generowane przez konsumentów.
Gdy chcesz poszerzyć swoją bazę klientów, zwróć uwagę na swoich potencjalnych klientów. Spójrz na demografię swoich obecnych klientów i nie marnuj zasobów, próbując przyciągnąć zupełnie inne grupy ludzi. Rozważ również lokalizację swojego warsztatu samochodowego i jego oddalenie od nowych klientów, którym chcesz zaoferować usługi.
Faktem jest, że większość ludzi nie są gotowi do długiej podróży do nowej lokalizacji usługi, jeśli będą już zaznajomieni z usługi warsztatu, który jest blisko do miejsca, gdzie mieszkają. Dlatego trzeba określić się z pozycjonowaniem swoich usług we Wrocławiu i skierować swoją kampanię reklamową na wybrane dzielnice.
Oto 5 pomysłów, które pomogą Ci opracować plan, aby jak najlepiej pozycjonować swój warsztat samochodowy i utrzymać go w umysłach klientów:
Zwróć się do lokalnych firm
Targetowanie sąsiednich firm to świetny sposób na zwrócenie uwagi dużej liczby osób. Umów się z kierownictwem firmy, aby ustawić stoisko z ulotkami lub kuponami auto usług dla pracowników, zaoferować im miejsce do umieszczenia na swojej stronie informacyjnej. Powiedz tym pracownikom o korzyściach płynących z Twojego serwisu samochodowego, który będzie obsługiwał ich pojazdy, podczas gdy oni są zajęci pracą. Wiele z tych firm nie są wyposażone tak, aby zrobić wszystkie rodzaje napraw, więc nie przeszkodzi im skierowanie ludzi do Twojego serwisu, ponieważ nie jest to konkurencja bezpośrednia.
Bony podarunowe
Rozważ możliwość sprzedaży bonów podarunkowych przyjacielom i członkom rodziny klienta. W ten sposób mogą oni udzielić Twojemu serwisowi samochodowemu dodatkowych rekomendacji i wizyt. Jest to szczególnie skuteczne bliżej świąt. Pamiętaj, aby udostępnić bony podarunkowe w elastycznych kwotach, aby klienci mieli swobodę decydowania.
Zaoferuj gwarancję
W wielu przypadkach ludzie mogą nie być zadowoleni ze swojego obecnego dostawcy usług motoryzacyjnych. Zaproponuj im alternatywę, daj im ofertę 100% gwarancji. Jeśli nie widzą, że problem został rozwiązany, Twój serwis samochodowy po prostu wykona pracę ponownie. Kontaktując się z potencjalnymi klientami, pokaż im, że przedstawiłeś warunki gwarancji na piśmie, w tym terminy i inne szczegóły, aby zapobiec przyszłym konfliktom.
Dołącz do lokalnej społeczności
Zostań członkiem lokalnego stowarzyszenia handlowego lub małego biznesu, co jest świetnym sposobem na nawiązanie kontaktów z innymi właścicielami firm w takiej społeczności. Najbardziej efektywnym sposobem budowania sieci byłoby budowanie relacji biznesowych z kilkoma osobami naraz, dostarczając im pozytywnych rekomendacji. Dodatkową korzyścią jest to, że dołączenie do takiej grupy poinformuje Cię o wszelkich zmianach w prawie państwowym i lokalnym, które będą miały pozytywny lub negatywny wpływ na Twoją działalność.
Zadbaj o pierwsze wrażenia klienta o Twoim warsztacie
Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, aby klient wrócił do Twojego serwisu. Utrzymuj więc swój warsztat w czystości i profesjonalnym wyglądzie. Spójrz na swój salon wystawowy i recepcję z perspektywy kogoś, kto widzi to wszystko po raz pierwszy. Oceniaj to, co widzisz, wyciągaj wnioski i podejmuj działania w celu poprawy – wtedy będziesz na dobrej drodze do przyciągnięcia i zatrzymania klientów.