Sklep internetowy można założyć nie posiadając zawrotnych sum. Nakłady ograniczają się zasadniczo do rozwiązań IT. Większość potrzebnych stanowisk jest wirtualna i nie wymaga realnych umocowań. Rzeczywiste są natomiast towary, które oferuje sklep. Chcąc odnieść sukces trzeba mieć wszystko pod kontrolą.
A teraz lista kluczowych pytań. Na te pytania przedsiębiorca musi sobie odpowiedzieć. A także ułożyć wszystkie fakty. Wybierając firmę transportową, która podoła zadaniu obsługi zamówień dla klientów, trzeba rozważyć wszystkie za i przeciw.
Nad czym, zatem należy się pochylić aby wybrać dobrą firmę transportową?
1. Ile paczek jest skutecznie dostarczanych do klienta?
Świadczy to o skuteczności spedytora. Firmy logistyczne chętnie dzielą się tymi informacjami. Jeśli jest inaczej należy powziąć pewne środki ostrożności, by nie wpaść w złe towarzystwo. I należy je oczywiście zweryfikować.
2. Jak spedytor organizuje łączność z klientami?
Spedytor, przejmując opiekę nad przesyłką musi przejąc nad procesem pełną kontrolę i odpowiedzialność za łączność z klientem i wyjaśnianie spraw niewyjaśnionych. Logistyka, która dopuści do spiętrzenia się nierozwiązanych spraw na drodze dostawca − klient, doprowadzi do chaosu i straci klientów.
3. Jakie są opcje wymiany przesyłek, które ma klient do dyspozycji?
E-handel oferuje trzy opcje:
- za pośrednictwem paczkomatów, która to usługa rozwija się najbardziej żywiołowo
- od drzwi nadającego przesyłkę, do drzwi adresata
- z placówki pod stałym adresem.
4. Jakie usługi niestandardowe zapewnia firma spedycyjna?
- przesyłki kurierskie ubezpieczone na zasadach odmiennych od standardowych
- pobranie gotówki przy odbiorze towaru
- obsługa paczek o wymiarach wykraczających poza standardy.
5. Ile razy kurier ponawia próbę dostarczenia paczki?
Ogromne ilości realizowanych przez e-sklep zamówień wymagają konsekwencji. Jedna próba, często bez efektu to stanowczo za mało.
6. Obsługa reklamacji i zwrotów
Umowa z firmą powinna obejmować gwarancje. I na podstawie zapisów powinny być realizowane gwarancje i zwroty.
7. Jakich narzędzi do nadzoru paczki używa spedytor?
E-sklep ma konieczność kontroli dużej ilości przesyłek. W tak wielkiej ilości rekordów można stracić kontrolę nad choćby jedną z nich. Taki stan rzeczy jest niedopuszczalny.
Stosuje się do tego nadzoru przesyłek programy:
- w wersji online poprzez stronę www – rozwiązanie wygodne i dające możliwość użycia urządzeń mobilnych.
- aplikacje desktopowa – instaluje się ją na komputerach stacjonarnych.
E-commerce stawia wysokie wymagania wszystkim firmom spedycyjnym.