Inwestycje na polskim rynku wcale nie muszą być jedynymi, które zapewnią nam zyski. Także rynki zagraniczne są otwarte na firmy z Polski. W wielu branżach produkty pochodzące z naszego kraju niejako z automatu dobrze się kojarzą. Na naszą korzyść przemawia też rozpoznawalność Polski oraz to, że za solidnych i sumiennych uznaje się przybywających z naszego kraju pracowników.
Trudno jednak liczyć na zagraniczny sukces bez kontrahentów w państwach, które nas interesują. Zagraniczny partner przeciera szlaki, potwierdza naszą wiarygodność, pomaga w promocji i gwarantuje nam szereg innych korzyści. Jeśli chcemy go znaleźć, pomoże nam baza firm zagranicznych.
Jak wypromować się dzięki bazie firm?
Nawet osoby dobrze znające rynek, na którym chcą inwestować, nie są w stanie wymienić wszystkich firm, z którymi można byłoby nawiązać kontakty handlowe. Nie jest to zresztą wcale powód do wstydu. Także na polskim rynku działa z sukcesem wiele firm, których nazw nie kojarzymy, nic więc dziwnego, że firmy zagraniczne często są dla nas anonimowe. Jeszcze zanim przygotujemy swoją ofertę handlową, powinniśmy poznać potencjalnych kontrahentów. Najprostszym rozwiązaniem wydaje się zdobywanie danych na ich temat w Internecie. Choć jednak jest to metoda, która zabiera nam nie pieniądze, a jedynie czas, szybko okazuje się, że jest nieefektywna.
Dzięki bazie firm można zdobyć namiary na podmioty naprawdę godne uwagi, baza może być jednak wykorzystana również do tego, aby dowiedzieć się możliwie jak najwięcej na ich temat. Przybliża profile firmowe, informuje o tym, co mają nam do zaoferowania dane podmioty, jeśli zaś jest aktualna – pozwala nam zorientować się w ich strukturze administracyjnej, aby wiedzieć, kogo zainteresować swoją ofertą. Przygotowanie jej samodzielnie wymaga czasu i wcale nie daje pewności, że będzie to baza wiarygodna. Nie jest to jednak jedyny sposób na jej pozyskanie.
W poszukiwaniu dobrej bazy
Dziś na rynku istnieją podmioty, których pracownicy zawodowo analizują firmy zagraniczne, wyszukują informacji na ich temat i systematycznie uaktualniają je. Interesują się poszczególnymi państwami, ich uwagę przyciągają jednak również poszczególne branże. Można zwrócić się do nich po to, aby zorientować się, jak wygląda konkretna branża w całym kraju, baza firm zagranicznych może być jednak ograniczona wyłącznie do jednego regionu. Bez względu zresztą na to, z jakim zapytaniem się zwrócimy, jeśli natrafimy na profesjonalistów możemy liczyć na to, że potrzebne nam informacje uzyskamy natychmiast lub niemal natychmiast. Jeśli sobie tego życzymy, baza firm może być tez systematycznie aktualizowana tak, abyśmy, jako jedni z pierwszych, wiedzieli o zachodzących zmianach.
Bazę można wykorzystać zarówno do marketingu e-mailowego, jak i do nawiązywania relacji jedynie z wybranymi przedsiębiorstwami. Otwiera przed nami szereg możliwości i staje się potężnym narzędziem w rękach tych osób, które myślą o opanowaniu rynku zagranicznego i dążą do tego, aby zrobić to naprawdę dobrze.