Jeśli chcesz skutecznie docierać z komunikatami reklamowymi do swoich klientów, musisz być tam, gdzie oni. Jednym z miejsc, w którym możesz szukać kontaktu ze swoją grupą docelową, jest Facebook. Jak to zrobić?
Badania pokazują, że z Facebook korzysta ponad 16 mln Polaków, z czego ponad 70% to osoby w wieku od 18 do 44 lata. Dlatego odpowiednie wykorzystanie szans, które daje ten portal, może Ci pomóc. Zobacz, jak działa system Facebook Ads i jak z niego efektywnie skorzystać!
Facebook – najpopularniejsze medium społecznościowe na świecie?
Czy wiesz, że Facebook powstał w 2004 roku? Choć wydaje się to nieprawdopodobne, ten portal społecznościowy ma już ponad piętnaście lat. Przez ten czas, z niepozornego serwisu, który służył do kontaktowania się ze znajomymi, przekształcił się w ważne źródło informacji o „wszystkim i niczym”. Wiele osób spędza dużo czasu przeglądając na swoim komputerze czy telefonie „tablicę” (ang. wall), w poszukiwaniu informacji, rozrywki lub po prostu dla zabicia czasu.
Szacuje się, że na świecie liczba użytkowników Facebooka waha się w okolicach 3 miliardów, a w Polsce wynosi ponad 16 milionów. To pierwszy powód, dla którego ten portal społecznościowy jest idealny, aby nawiązać kontakt ze swoimi odbiorcami.
Jak działa Facebook Ads?
Chcesz promować się na Facebooku? Podstawa to – dostępny zupełnie za darmo – fanpage, za pośrednictwem którego możesz prowadzić komunikację ze swoimi odbiorcami. Tu, liczy się przede wszystkim kreatywność oraz umiejętność tworzenia angażujących treści – takich, które będą chętnie udostępniane, „lajkowane” i komentowane. Jednak na tym możliwości promocji się nie kończą. Jest jeszcze Facebook Ads – czyli system płatnej promocji .
– Platforma Facebook Ads to bardzo potężne narzędzie, które pozwala tworzyć przyciągające uwagę reklamy, zarówno z myślą o budowaniu świadomości istnienia marki, wzmacniania jej widoczności, jak i w celu szybkiego zwiększenia sprzedaży – wyjaśnia ekspert z agencji Fabryka Marketingu – Trzeba jednak wiedzieć, jak dobrze przygotowywać, konfigurować oraz monitorować kampanie, aby nie zmarnować budżetu włożonego w to narzędzie – podpowiada.
Reklama na Facebooku może przyjąć różne formy – począwszy od standardowego promowanego posta, który wyświetli się określonej grupie osób, przez karuzelę produktową, aż po materiały video. Co istotne, system daje możliwość wyboru płatności za reklamę – zarówno w modelu aukcji (oznaczającym dynamiczne dostosowanie ceny reklamy do sytuacji w czasie rzeczywistym), jak i rezerwacyjnym (ze stawką znaną w góry). Można również precyzyjnie skonfigurować treść i stronę wizualną każdego komunikatu, a nawet ustalić sekwencje wyświetlania poszczególnych materiałów reklamowych konkretnym użytkownikom. Facebook Ads wspiera również remarketing, co oznacza, że komunikaty reklamowe konkretnej marki mogą być wyświetlane osobom, które w ostatnim czasie odwiedziły jej stronę internetową.
Jak zatem widać, potencjał, który drzemie w tym narzędziu, jest bardzo duży. Trzeba jednak dobrze zaplanować budżet i cele kampanii, a także precyzyjnie zdefiniować grupę docelową – wówczas można liczyć na szybkie i zgodne z oczekiwaniami efekty.