Zlecasz pracę zdalną? Pomyśl o skorzystaniu z outsourcingu IT

1
196
online conference or webinar, business man working in the office, education on internet, e-learning

Praca zdalna wybierana jest obecnie coraz częściej. Aby odbywała się bez zakłóceń, warto pomyśleć o skorzystaniu z fachowego wsparcia informatycznego.

Epidemia koronawirusa, która w marcu zaczęła rozwijać się również w Polsce, zmieniła oblicze biznesu. Wiele firm musiało zdecydować się na zamknięcie. Inne z kolei przeszły na home office, czyli pracę zdalną. Większe zainteresowanie pracą odbywającą się w domu za pośrednictwem komputerów i internetu spowodowało także rosnące zapotrzebowanie na pomoc w ramach IT. Aktualnie opieka informatyczna jako outsourcing zlecana jest znacznie częściej niż przed rozpoczęciem epidemii.

W jaki sposób firma może korzystać z opieki informatycznej na odległość? Jakie usługi są wtedy dostępne? Czy jest to bezpieczne rozwiązanie? Sprawdź teraz, gdy także zlecasz swoim pracownikom pracę zdalnie!

Zdalna opieka informatyczna

Gdy pracownicy nie mogą realizować swoich obowiązków na standardowych stanowiskach pracy i muszą wykonywać je w domu, rośnie zapotrzebowanie na opiekę informatyczną. Wynika to z faktu, że nie każda osoba posiada dużą wiedzę i doświadczenie w zakresie obsługi komputerów oraz oprogramowania.

Problemy z właściwą konfiguracją sieci oraz podłączeniem się do komunikatorów, trudności w instalacji i właściwym ustawieniu parametrów oprogramowania firmowego, większe zagrożenia bezpieczeństwa IT – to wszystko powoduje, że opieka informatyczna w pracy zdalnej ma bardzo duże znaczenie.

Gdy przedsiębiorstwo dysponuje własnym działem IT, wówczas to jego pracownicy mogą zajmować się prowadzeniem obsługi pracowników przez czaty czy telefon. W przeciwnym przypadku warto rozważyć outsourcing IT, czyli zlecenie obsługi informatycznej zewnętrznym fachowcom.

Outsourcing IT – kompleksowe wsparcie

Aktualnie outsourcing jest jednym z filarów działalności wielu przedsiębiorstw. W tym modelu świadczona jest szeroka gama usług, w tym między innymi obsługa księgowa i kadrowo-płacowa, usługi transportowe, magazynowe, a nawet sprzątanie.

Dużym zainteresowaniem cieszy się też outsourcing IT, czyli opieka informatyczna oferowana przez zewnętrznych dostawców usług IT.

Outsourcing IT świadczony jest przez wiele firm. W mieście Warszawa jest to między innymi firma IT Center, która już od lat specjalizuje się w dostarczaniu fachowych rozwiązań informatycznych dla sektora MŚP. Dokładna oferta IT Center jest zaprezentowana na stronie: https://itcenter.pl/oferta/zarzadzanie-systemem-informatycznym/outsourcing/.

Oczywiście, Warszawa nie jest jednym miastem, gdzie skorzystać można z takiego wsparcia. Dzisiaj outsourcing IT jest dostępny praktycznie na terenie całego kraju – zdalnie oraz z obsługą fizyczną w siedzibie firmy.

W ramach outsourcingu firma morze korzystać z pełnej gamy usług informatycznych, które pozwalają na uzyskanie szerokiego wsparcia w prowadzeniu działalności – także przy pracy w home office.

Zakres outsourcingu IT to między innymi:

  • tworzenie sieci komputerowych
  • zarządzanie – administracja serwerami
  • instalacja oprogramowania biznesowego
  • usuwanie usterek związanych z oprogramowaniem
  • serwis komputerów i osprzętu komputerowego
  • tworzenie i zarządzanie bazami danych
  • tworzenie backupów – kopii zapasowych danych
  • ochrona IT i usuwanie złośliwego oprogramowania
  • doradztwo informatyczne
  • szkolenia pracowników

Zakres opieki informatycznej może być również szerszy i obejmować także inne czynności związane z obszarem IT.

Opieka informatyczna w home office

Profesjonalny outsourcing IT będzie pomocny nie tylko wtedy, gdy firma działa w standardowym trybie, lecz również wtedy, gdy obowiązki realizowane są w home office. Wówczas stała, fachowa opieka informatyczna może pomóc w zachowaniu jej ciągłości operacyjnej.

Usługi dostarczane są wtedy w formie helpdesku, czyli najczęściej przez czaty lub też przez telefon. Pracownik firmy świadczącej usługi IT może otrzymać także dostęp do pulpitu komputera pracownika, dzięki czemu może łatwo zlokalizować wszelkiego rodzaju problemy i je usunąć.

Wobec tego taka forma obsługi pozwala na wyeliminowanie konieczności osobistego kontaktu, co aktualnie, w dobie koronawirusa, nie jest rekomendowane.

1 KOMENTARZ

  1. Wiele osób juz przed koronawirusem decydowało sie na przekazanie części pracy zewnętrznej firmie w ramach pracy zdalnej. Choroba pokazała wielu osobom, że tak naprawdę nie ma sensu wykonywania wielu rzeczy stacjonarnie. Skoro pracownik również dobrze to samo może wykonać u siebie na laptopie (dzięki temu firma sporo oszczędza, bo nie musi przygotowywać miejsca pracy).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here