Elegancka odzież firmowa – jakimi zasadami kierować się przy wyborze?

W niektórych miejscach pracy wypada być elegancko ubranym. Jednak z ciągle zmieniającą się modą oraz osobistymi upodobaniami każdego człowieka pojawia się drobny problem – co to oznacza być ubranym elegancko? Elegancka odzież reklamowa lub firmowa to dobre rozwiązanie, aby uniknąć niezręcznych sytuacji w pracy. Zobaczmy, czemu warto je przemyśleć oraz jak wybierać konkretny model.

Czemu warto przemyśleć zakup odzieży firmowej?

Tak jak już wcześniej wspomniałam wybranie przez pracodawcę odpowiedniego ubioru może być bardzo dobrym rozwiązaniem w wielu branżach. Weźmy sobie za przykład hotel z restauracją, gdzie kelnerzy pracują również na ogródku. W lato pewnie większość z nich chce ubrać się odpowiednio do pogody, więc lepiej z góry ustalić co powinno się nosić, a koszulki polo i t-shirty z nadrukiem, logiem lub nazwą restauracji będą się dobrze prezentowały. W dodatku, jeśli będziemy dbać o ten sam ubiór wśród pracowników goście nie będą mieli żadnej trudności w znalezieniu pracownika. A chyba większość z nas przydarzyła sytuacja, kiedy pytamy się “pracownika”” o pomoc, po czym otrzymujemy odpowiedź, że zapytana przez nas osoba wcale tutaj nie pracuje. Posiadanie jednakowego uniformu będzie na pewno pomocne w tej kwestii!. Jeśli nie jesteście pewni co do spersonalizowanej odzieży roboczej, ponieważ wydaje się wam, że to nie będzie pasowało do waszego miejsca pracy pozwólcie, że bluzy z haftem komputerowym, koszulki z nadrukiem i inne możliwości znakowania odzieży udowodnią wam, że nawet najbardziej wymagające osoby znajdą coś dla siebie! 

Materiał

Pierwszą kwestią, na którą należy zwrócić uwagę przy wyborze odzieży dla pracowników jest sam materiał. Powinien on pozwalać na oddychanie skórze, więc najlepiej aby był wykonany z naturalnych materiałów. Oczywiście możliwości jest bardzo dużo, dlatego przyjrzyjcie się każdemu materiałowi dokładnie, jeśli macie taką możliwość poproście o próbki, aby zobaczyć na własne oczy czy materiał jest miły w dotyku, czy prześwituje, czy szybko się mnie itp. 

Krój ubrania

Jeśli już wybierzecie konkretny materiał, możecie oddać go do szwalni, aby krawiec uszył idealnie skrojone ubrania. Jeśli będziecie kupować gotowe modele powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na rozmiarówkę. Trzeba sprawdzić czy wszystko będzie dobrze leżeć, oznacza to, że oprócz rozmiaru powinniśmy przyjrzeć się, czy poszczególne elementy są proporcjonalne do siebie. W ten sposób będziemy mieć najbardziej wyśrodkowane rozmiary, które powinny pasować do większości sylwetek. Warto też pamiętać o tak podstawowej kwestii, jak inna budowa ciała wśród obu płci. W przypadku klasycznych t-shirtów, zapasek lub czapek różnice te nie będą tak oczywiste, ale gdy mowa  już o białej eleganckiej koszuli trzeba będzie już wziąć pod uwagę dwa różne modele.

Rodzaj haftu

Jeśli odzież znakowana do pracy kojarzy Ci się jedynie z średniej klasy naklejonym napisem na koszulkę to mamy miła niespodziankę! Rodzajów znakowania jest kilka, a nawet wśród niektórych rodzajów możemy wymienić różne efekty końcowe. Więc pora przejść do konkretów i zobaczyć z czego możemy wybierać.

Haft komputerowy

Ten rodzaj znakowania będzie przypominał ręcznie wykonywany haft. Najważniejszą różnicą pomiędzy tymi dwoma rodzajami będzie jak sama nazwa wskazuje, to kto ten haft będzie wykonywał. W tym przypadku do czynienia będziemy mieli z maszynami sterowanymi przez komputery. Tak wykonane znakowanie powinno wolniej blaknąć, nie będzie się kruszyć ani nie będzie przeszkadzać w procesie pielęgnacji. Kwestie, na które trzeba uważać to cena, która przy małej ilości egzemplarzy może być nieproporcjonalnie wysoka. Trzeba tutaj jednak zaznaczyć, że wraz ze skutkiem skali haft komputerowy drukowany w dużych ilościach może być tańszy niż nadruk. Drugą rzeczą jest to, że w przypadku bardzo szczegółowych wzorów efekt z nich powstały może nie być zadowalający. 

Naszywka

Z naszywką chyba większość z nas miała styczność chociaż raz w życiu. Ten rodzaj znakowania będzie bardzo dobrym rozwiązaniem jeśli nie chcemy znakować bezpośrednio na materiale. Skorzystać będziemy mogli z tradycyjnej naszywki haftowanej. Będzie ona bardzo dobrym wyborem przy mniejszych wzorach, które mają znajdować się na powierzchni np. polara, które struktura mogłaby sprawić, że detale byłyby ciężko zauważalne przez wystające włoski. Idąc dalej, mamy też naszywki sublimowane, są one zrobione ze specjalnego rodzaju materiału poliestrowego, który jest odpowiednio barwiony. Jeśli szukacie czegoś ciekawego możecie zastanowić się nad zakupem specjalnych naszywek elastomerowych, które wykonane są z PCV. Dzięki temu, można uzyskać trójwymiarowy efekt. Istnieje również możliwość zrobienia specjalnego graweru za pomocą lasera. W tym przypadku, materiał jest poddawany działaniu wiązki wybawiający kolor dzięki czemu możemy zauważyć wybrany przez nas wzór. 

Tłoczenie 

Ten rodzaj znakowania odzieży polega na wytłoczeniu pewnego fragmentu materiału, który będzie zawierał wybrany przez nas wzór, a pozostała część wzory zostanie niezmieniona. Wytłoczone wzory będzie można zobaczyć na  polarach lub innych materiałach, których budowa pozwala na zastosowanie tej metody. Na przedstawionym zdjęciu można doskonale zobaczyć na czym polega polega ten rodzaj znakowania. 

Tłoczenie to jedna z najpopularniejszych metod znakowania odzieży

Sitodruk

Inaczej nazywany drukiem sitowym lub serigrafią polega na przetłaczaniu farby przez matrycę. Dzięki temu barwnik łączy się z tkaniną daje trwalszy efekt niż w przypadku “prasowanek”. Za to do minusów można zaliczyć fakt, że najczęściej ilość możliwych kolorów jest ogranicza oraz fakt, że każdy kolor wymaga wykonania matrycy.

Termotransfer 

Termotransfer ma pewne podobieństwa z wyżej opisywaną formą druku, ponieważ też mogą nas tutaj spotkać ograniczenia związane z kolorami, ale jak z nazwy wynika będzie tutaj wykorzystywana inny sposób nanoszenia, ponieważ korzystać będziemy z wysokiej temperatury. Dokładniej mówiąc, nadruk przenoszony jest na osobny nośnik, a grafika wgrzewana w materiał w wysokiej temperaturze. Taki zabieg pozwala na gładką strukturę nadruku oraz dużą dowolność co do miejsca aplikacji wzoru. Oprócz termotransferu tradycyjnego możemy też znaleźć ciekawe rozwiązania np. termotransfer z odblaskiem lub termotransfer cyfrowy, który umożliwia znakowanie kolorowymi i skomplikowanymi wzorami. Nie możemy niestety pominąć kilku minusów transferu cyfrowego, ponieważ w tych przypadku odzież należy prać w niższej temperaturze, koszty są zależne od wielkości loga, istnieje możliwość zabarwienia ubioru np. kurtek softshell czy też konieczność zastosowania obrysowania wokół drobnych elementów.

Sublimacja 

Druk sublimacyjny pozwala na odwzorowanie dużej palety intensywnych kolorów. Polega on na wgrzaniu nadruku, który umieszczony jest na specjalnej folii. W tym przypadku dużym minusem mogą okazać się ograniczenia związane z doborem materiału, który nadaje siędo wykonania tej formy znakowania. 

Specyfika firmy 

Specyfika firmy jest na końcu, a w rzeczywistości jest jedną z ważniejszych kwestii, ponieważ od tego będzie zależał wybór poszczególnych części garderoby, które będziemy kupować dla pracowników. Wracając do przykładu z pierwszego akapitu, czyli restauracji hotelowej z ogródkiem, pomyślmy teraz o wieczorach, kiedy temperatura powoli spada. Goście restauracji będą ogrzewani grzejnikami tarasowymi i ciepłymi kocami, a co ogrzeje zabieganych pracowników? Jeśli będziemy zaopatrywać firmę w ubrania oznakowane logiem firmy warto zwrócić uwagę na to, co dokładnie będzie potrzebne w trakcie roku. Firmy zajmujące się nadrukowywaniem loga na ubraniach realizują bardzo różne projekty: 

  • koszulki,
  • koszulki polo,
  • koszule, 
  • bezrękawniki,
  • kurtki, 
  • bluzy,
  • polary,
  • fartuchy,
  • zapaski, 
  • stroje dla kucharzy, 
  • czapki,
  • kurtki softshell,
  • oraz wiele innych projektów. 

Jak widzisz, można będzie bez problemu znaleźć idealne rozwiązanie dla siebie. Wybór jest olbrzymi, dlatego warto dokładniej zapoznać się z tymi kwestiami, które najbardziej Cię interesują. 

Redakcja IwK

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *