Kariera w SEO – pracuj, pomagaj i zarabiaj. To naprawdę nie jest trudne!

Nawet jeśli tekst na bloga jest czystym złotem, nic nie znaczy bez dobrego SEO. Social media rządzą algorytmy, przyczyniające się do rankingowania treści. Od tego, jakich użyjesz fraz i w jaki sposób je umieścisz, zależy Twoja widoczność w sieci. I tu z pomocą spieszy pracownik działu SEO. Jak nim zostać?

Na początek wystarczy zatrudnienie się w sprawdzonej, profesjonalnej agencji SEO, jak działająca od ponad dekady na rynku firma Traffic Trends, w której zdobędziesz pierwsze szlify. Taki start umożliwia nabycie bezcennego doświadczenia oraz nawiązanie kontaktów branżowych. Pozwala również budować wizerunek profesjonalnego fachowca pozycjonowania treści, któremu warto zaufać.

Specjalista od SEO? Nie od razu Rzym zbudowano!

Zawód ściśle się wiąże z rozwojem Internetu. Każdy pozycjoner ma za zadanie tak pomóc firmie, by jej witryna internetowa plasowała się jak najwyżej w wyszukiwarkach. To zawód wymagający bycia na bieżąco ze zmianą algorytmów, ponieważ do jego zadań należy optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych. Profesja charakteryzuje się nieustannym pogłębianiem wiedzy, przez co jest wyjątkowo ciekawa.

Stażysta na stanowisku SEO jest odpowiedzialny za tworzenie analizy słów kluczowych czy też wprowadzanie zmian na stronach klientów. Pomocne będzie zainteresowanie tematyką SEO oraz znajomość języka HTML, a także podstawowa wiedza w zakresie optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek.

Młodszy specjalista SEO dysponuje już co najmniej rocznym doświadczeniem i nieobce mu są audyty stron www oraz praca z klientem. Bez najmniejszych przeszkód posługuje się narzędziami takimi jak: Google Search Console, Google Analytics, Senuto, DeepCrawl czy ScreamingFrog.

Starszy specjalista SEO to samodzielny pracownik, odpowiadający w większym zakresie za optymalizację stron www. Przygotowuje strategie dla klientów, wdraża rozwiązania umożliwiające skuteczne pozycjonowanie oraz analizuje uzyskane wyniki. Dodatkowo posługuje się językiem HTML i CSS, a także zna najważniejsze zasady planowania strategii Link Building.

Ekspert SEO to co najmniej kilkuletni pracownik posiadający specjalistyczną wiedzę. Potrafi sam wypozycjonować dowolny serwis i kreuje niestandardowe rozwiązania problemów związanych z optymalizacją strony www. Perfekcyjnie wdraża stworzoną przez siebie strategię. Osoba na tym stanowisku posługuje się językiem HTML na poziomie bardzo dobrym, a także zna zagadnienia z zakresu Crawl Budget.

Od czego należy zacząć, by zostać pracownikiem SEO?

Najpierw zastanów się, co już wiesz, by wykorzystać to do budowania swojej kariery. Masz analityczny umysł? Lubisz szukać niestandardowych rozwiązań i dopasowywać nowe puzzle do istniejącej już układanki? To wystarczy, by zacząć swoją przygodę z SEO. To tego potrzebna jest jeszcze umiejętność poruszania się w takich programach jak Senuto, Ahrefs, Semrush czy Semstorm. Praca w agencji SEO gwarantuje różnorodność projektów – dzięki nim pozyskasz szerokie doświadczenie w wielu branżach. Kluczowe jest również wsparcie teamu, z którym wymienisz doświadczenia lub skonsultujesz problemy. Po stażu w agencji możesz zostać świetnie zarabiającym freelancerem.

Zawód pozycjonera jest kuszącą perspektywą – to interesujący i bardzo kreatywny angaż, połączony z niezłymi zarobkami. Początkujący pracownicy zaczynają od niższych kwot, ale już specjalista z dwuletnim stażem może liczyć na zdecydowanie więcej. Najlepiej zarabiają eksperci, ponieważ ich doświadczenie gwarantuje doskonałe wyniki.

Redakcja IwK

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.