Strona główna
Praca
Tutaj jesteś

Logistyka w konfrontacji ze sklepem internetowym

Praca Data publikacji - 23 maja 2019 Autor - Redakcja IwK
logistyka w sklepie internetowym

Sklep internetowy można założyć nie posiadając zawrotnych sum. Nakłady ograniczają się zasadniczo do rozwiązań IT. Większość potrzebnych stanowisk jest wirtualna i nie wymaga realnych umocowań. Rzeczywiste są natomiast towary, które oferuje sklep. Chcąc odnieść sukces trzeba mieć wszystko pod kontrolą.

A teraz lista kluczowych pytań. Na te pytania przedsiębiorca musi sobie odpowiedzieć. A także ułożyć wszystkie fakty. Wybierając firmę transportową, która podoła zadaniu obsługi zamówień dla klientów, trzeba rozważyć wszystkie za i przeciw.

Nad czym, zatem należy się pochylić aby wybrać dobrą firmę transportową?

1. Ile paczek jest skutecznie dostarczanych do klienta?

Świadczy to o skuteczności spedytora. Firmy logistyczne chętnie dzielą się tymi informacjami. Jeśli jest inaczej należy powziąć pewne środki ostrożności, by nie wpaść w złe towarzystwo. I należy je oczywiście zweryfikować.

2. Jak spedytor organizuje łączność z klientami?

Spedytor, przejmując opiekę nad przesyłką musi przejąc nad procesem pełną kontrolę i odpowiedzialność za łączność z klientem i wyjaśnianie spraw niewyjaśnionych. Logistyka, która dopuści do spiętrzenia się nierozwiązanych spraw na drodze dostawca − klient, doprowadzi do chaosu i straci klientów.

3. Jakie są opcje wymiany przesyłek, które ma klient do dyspozycji?

E-handel oferuje trzy opcje:

  • za pośrednictwem paczkomatów, która to usługa rozwija się najbardziej żywiołowo
  • od drzwi nadającego przesyłkę, do drzwi adresata
  • z placówki pod stałym adresem.

4. Jakie usługi niestandardowe zapewnia firma spedycyjna?

  • przesyłki kurierskie ubezpieczone na zasadach odmiennych od standardowych
  • pobranie gotówki przy odbiorze towaru
  • obsługa paczek o wymiarach wykraczających poza standardy.

5. Ile razy kurier ponawia próbę dostarczenia paczki?

Ogromne ilości realizowanych przez e-sklep zamówień wymagają konsekwencji. Jedna próba, często bez efektu to stanowczo za mało.

6. Obsługa reklamacji i zwrotów

Umowa z firmą powinna obejmować gwarancje. I na podstawie zapisów powinny być realizowane gwarancje i zwroty.

7. Jakich narzędzi do nadzoru paczki używa spedytor?

E-sklep ma konieczność kontroli dużej ilości przesyłek. W tak wielkiej ilości rekordów można stracić kontrolę nad choćby jedną z nich. Taki stan rzeczy jest niedopuszczalny.

Stosuje się do tego nadzoru przesyłek programy:

  • w wersji online poprzez stronę www – rozwiązanie wygodne i dające możliwość użycia urządzeń mobilnych.
  • aplikacje desktopowa – instaluje się ją na komputerach stacjonarnych.

E-commerce stawia wysokie wymagania wszystkim firmom spedycyjnym.

Redakcja IwK

Witaj w naszej redakcji, gdzie troska o rozwój osobisty, karierę zawodową, naukę i stabilność finansową spotyka się z praktycznymi poradami i inspirującymi artykułami.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

Wpływ kolorów na percepcję marki