Jak zostać SEO copywriterem?

Algorytmy odpowiedzialne za prezentowanie wyników wyszukiwania Google stale ewoluują — dla właścicieli stron oznacza to, że muszą włożyć naprawdę spory wysiłek w pozycjonowanie witryn. Wysiłek ten dotyczy m.in. tworzenia wysokiej jakości treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarkę. Tą działką najczęściej zajmuje się SEO copywriter. Jak nim zostać? Poniżej podpowiadamy. 

Skąd czerpać wiedzę na temat SEO copywritingu?

Każda osoba, która obecnie szuka odpowiedzi na pytanie jak zostać SEO copywriterem, jest w wyjątkowo komfortowej sytuacji — źródeł, z których można czerpać wiedzę na temat rozwoju w branży content marketingu jest naprawdę sporo. Poniżej wskazujemy kilka pomysłów, które pozwolą w szybki sposób zdobyć potrzebne kompetencje. 

Kurs SEO copywriting

Zdalne formy nauczania cieszą się stale rosnącą popularnością — bez względu na dziedzinę, w której chcemy się rozwijać. Dobrym pomysłem na zdobycie umiejętności potrzebnych przy pisaniu tekstów zoptymalizowanych pod Google, może być kurs SEO copywriting online. Oczywiście pod warunkiem, że program takiego szkolenia będzie w sposób kompletny przybliżał zagadnienia związane z optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek — poruszy tematy techniczne, ściśle copywriterskie, jak również te z obszaru analityki i mierzenia skuteczności treści.

Blogi, podcasty, kanały Youtube

Praktycznie każda firma, która ma własny dział odpowiedzialny za content marketing, dzieli się wartościowymi treściami na temat branży, w której się specjalizuje. Również wiele marek zajmujących się pozycjonowaniem stron oferuje użytkownikom sporą dawkę przydatnej wiedzy na temat optymalizacji tekstów. Chcąc zostać SEO copywriterem, warto śledzić strony i kanały w mediach społecznościowych, z których można sporo dowiedzieć się na temat samego pozycjonowania, jak również optymalizacji tekstów pod kątem wymagań Google.

Korepetycje online

Całkiem dobrym pomysłem może być znalezienie kogoś w rodzaju mentora — specjalisty SEO, czy też copywritera, który oswoi z zasadami tworzenia treści pod kątem wyszukiwarki Google. Taka osoba — jeśli faktycznie ma potrzebną wiedzę — krok po kroku wyjaśni na czym polega pisanie tekstów z myślą o intencjach użytkowników wyszukiwarki. 

Praktyki w agencji SEO/Content marketingowej

Próba znalezienia miejsca, w którym pod okiem doświadczonych pracowników będziemy mogli stawiać pierwsze kroki w świecie content marketingu, może nie być łatwym zadaniem. Zwłaszcza jeśli startujemy od przysłowiowego zera. Przed wysłaniem maili do agencji SEO,  warto mieć już na koncie jakiekolwiek doświadczenie w zarobkowym pisaniu tekstów. 

Oczywiście w takich firmach możemy zapytać, czy istnieje możliwość odbycia nieodpłatnego stażu copywriterskiego. Takie rozwiązanie może mieć sens w przypadku osób młodych — które jeszcze mogą sobie pozwolić na nieodpłatne zdobywanie umiejętności.

Gdzie szukać zleceń?

Jest wiele stron i facebookowych grup, na których dosłownie co kilka minut pojawiają się oferty ze zleceniami dla SEO copywriterów. Coraz więcej firm zauważa potencjał, jaki drzemie w pozycjonowaniu stron, dlatego też osoby zajmujące się pisaniem tekstów zoptymalizowanych pod wyszukiwarki nie mogą narzekać na brak zleceń. 

Trzeba jednak dodać, że w przypadku tego typu stron konkurencja jest naprawdę spora. To sprawia, że często oferowane stawki są żałośnie niskie. Niemniej konsekwentne poszukiwania i doskonalenie własnego warsztatu w końcu zaowocuje wartościowymi zleceniami. 

Czy w ogóle warto uczyć się SEO copywritingu?

Wiele osób obawia się, że wkrótce sztuczna inteligencja odbierze pracę content marketerom i SEO copywriterom. W pewnym stopniu jest to prawdą. Powiedzmy sobie szczerze — spora część treści SEO, których tworzeniem obecnie zajmują się ludzie, wkrótce będzie z powodzeniem przygotowywana przez aplikacje bazujące na sztucznej inteligencji. Mówimy tutaj o tekstach zapleczowych, które nie wymagają zbytniego polotu. 

Osoby, które myślą poważnie o rozwoju w tej dziedzinie, mogą być spokojne — roboty  jeszcze przez długi czas nie zabiorą pracy SEO copywriterom, którzy tworzą artykuły eksperckie — takie, które wymagają dogłębnego poznania realnej sytuacji firmy, znajomości technik perswazyjnych, jak również regularnej analizy efektywności tworzonych treści. 

W końcu content marketing nastawiony na konwersję wymaga przemyślanego podejścia do tworzenia tekstów. Takiego, które będzie przekładać się np. na zwiększenie użytkowników w bazie mailingowej, a niekiedy nawet wzrost sprzedaży. 

Każda osoba, która zastanawia się, jak zostać SEO copywriterem, nie powinna obawiać się rychłej utraty pracy — zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się tworzeniem wysokiej jakości tekstów będzie jeszcze bardzo długo na wysokim poziomie.

Jak zostać SEO copywriterem? [podsumowanie]

Mamy nadzieję, że powyższa porcja wiedzy nakreśliła kilka możliwości, które ułatwią i przyspieszą start w branży SEO copywritingu. Na koniec jeszcze warto dodać, że rozwój w tej dziedzinie wymaga stałego podążania za zmieniającą się technologią odpowiedzialną za funkcjonowanie wyszukiwarki Google. W końcu SEO copywriting to nie tylko bezmyślne nabijanie znaków ze spacjami — to często też analiza słów kluczowych, optymalizacja treści na stronie, jak również monitorowanie wyników. 

Redakcja IwK

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.